Noniin, pikkusunnuntai taisikin olla perjantai ja kaksi seuraavaa päivää muuttuivat luonnollisesti viikonlopuksi. Eilen ja tänään jäin kotiin maanantaisen pikkunuhan vuoksi, joka alkoikin vaatia itselleen enemmän huomiota. Typerä! Nyt jäi tiistain hauskat musiikin tunnit ja tämän päivän jääkiekkopeli kokematta.

Jotain hyvää näissä lepopäivissä on kuitenkin. Eilen sain tehtyä maantiedon sekä etiikan projektitöitä. Ehdin myös selailla matkasivuja, sillä olemme äidin kanssa suunnitelleet matkaa huhtikuun lopulle (aiheesta on taidettu mainita muutamia kertoja...). Matkakohde on hakusessa, voi kyllä! Minä olen toivoton, nimittäin siinä suhteessa, että unelmoin aivan liikaa. Minulla on visioita, kuinka Nizzassa pyöräilen rantaboulevardia, Barcelonassa shoppailen monen vuoden edestä tai kuinka Kreikassa makaan auringon alla (tästä äitini ei ole innostunut: "ei me minnekkään rantalomalle mennä!"). Edellä mainittujen visioioiden sekä äitini mielipiteiden yhteensovittaminen on aina haaste. Tällä hetkellä mielessäni kutkuttelee Wien, ja mikä parasta, äitinikin on puhunut Wienin puolesta useaan otteeseen.

Wienissä ei ole siihen aikaan ehkä yhtä lämmin kuin Italiassa viime vuonna, eikä siellä ehkä näe merta tai voi pyöräillä rantaboulevardia, mutta siellä voi syödä järjettömän hyvissä kahviloissa, käydä hienoissa linnoissa ja shoppailla! Olen myös käynyt Itävallassa kahdesti vai kolmesti ennekin, mutta Wien on aina jäänyt näkemättä. Visiittini tuonne Milka-lehmien ja vuoristoniittyjen maahan eivät ole koskaan olleet pitkiä: olen ollut päivän Salzburgissa, yön Grazissa ja kaksi tuntia Inssbruckissa. Toki vuoret ovat nähtyjä, mutta kaupunkeihin tutustuminen on ollut melko vähäistä. Olen ollut myös kaksi kertaa Münchenissä, yhteensä mitä, kaksi viikkoa, ja onhan Wien varmaan suhteessa aika samanlainen. Mutta toisaalta, rakastan Müncheniä, joten miksipä en rakastaisi Wieniä?

Kuvittele, kuinka kävelisin beigessä parkassa (se on takki, josta unelmoin) ja nilkkureissa Wienin katuja. Ilta alkaisi hämärtyä ja ilma viiletä, mutta ei kuitenkaan tulisi liian kylmä. Suuntaisimme äitini kanssa johonkin hyvään ravintolaan. Minulla olisi päälläni kuluneena päivänä ostettu mekko ja... And here we go again, unelmoin!

Mutta toisaalta, en tiedä. Olisiko viisasta säästää nekin rahat, ja lähteä ensi talvena jonnekin kauemmas hienolle risteilylomalle? En tiedä, olen myös toivoton siinä suhteessa, etten osaa koskaan täysin päättää, mitä haluaisin. Pähkäilen aina eri vaihtoehtoja liikaa, ja sitten pienistäkin päätöksistä tulee vaikeita. Olen tullut äitiini siinä asiassa, shit happens. Enkä tiedä myöskään sitä, jos lähtisimme nyt Wieniin, lähtisimmekö me sinne vain sen takia, että jonnekin ona "pakko" mennä, koska siitä ollaan puhuttu? Olen jo aika nähnyt Keski-Euroopan, jos säästäisi nekin rahat, ja menisi jollekin erilaiselle matkalle? On se vaan niin vaikeaa!

Teitä (ainiin keitä?) varmaan kiinostaa lukea pähkäilyjäni matkustelusta, mutta pakko jonnekin on niitä purkaa. Ja uskokaa tai älkää, olen liian laiska kirjoittamaan niitä päiväkirjaani. Eivätkä ne asiat sinne kuulu, ai miten niin ei? Don't even ask!

Loppuun vielä muutama kuva viime kevään Italian matkalta, jollon tosiaan pyörittiin Garda-järvellä ja käytiin me myös Veronassa :)

ps. Lisää mun kuvia voit käydä katsomassa mun Flickr-profiilissa, jonne ehkä pääset klikkaamalla tästä!