Viime kirjotuksesta onkin jo aikaa ja mulle on ehtinyt tapahtua yhtä jos toistakin. Ei nyt mitään maailmaa mullistavia juttuja, mutta kivoja juttuja joka tapauksessa, ja kaikista näistä jutuista kerron nyt!

No aloitetaan nyt vaikka siitä, että varasimme äitin kanssa jo jokunen aika sitten lennot ja hotellin Wieniin. Olemme kaupungissa viisi yötä. Hotelli on Hotel City Central ja kuvien perusteella näyttää aika mukavalta. Hotellissa on oma kirjastokin! Wien on varmasti hieno ja historiallinen kaupunki sekä lisäksi siellä on ihan mukavat shoppailumahdollisuudet. I can't wait! Olen jo suunnitellut, että katson tarkkaan, mitä otan matkalle mukaan, että laukkuun jäisi hyvin tilaa ostoksia varten. Näin tosin ajattelin ennen viime kevään Italian matkaa, ennen ensimmäistä ja toista vierailuani Saksassa ja... No, tällä kertaa aion toteuttaa viisaat pakkaamissuunnitelmani lähes täydellisesti!

Viime viikonloppuna olin Ilomantsissa. Olen sitä mieltä, että pienikin loma jossain aivan toisenlaisessa paikassa kuin kotikaupungissa, rentouttaa ja irroittaa ajatukset arresta paremmin kuin viikon loma, jonka viettää kotona tutussa ympäristössä. Autossa istuminen vapauttaa myös ajatuksia. Ilomantsissa on hienot maisemat, ja joka ikinen kerta sinne matkustaessamme mietin, miten hienoa olisi ostaa jokin vanha, jo hylätty maalaistalo ja herättää se henkiin! Olen tainnut tehdä aiheesta laajemmankin postauksen viime maaliskuussa, yllätys yllätys, sen vuotisen Ilomantsin matkan jälkeen.

Muse tulee Suomeen (taas)! Olen ihan fiiliksissä ja liput on jo taskussa (kuvainnollisesti ofc). Menemme tietenkin parhaan kaverini kanssa katsomaan. Vaikka keikkaan on vielä aikaa, sehän on heinäkuun 19., olen jo suunnitellut vaatteita yms. Tietenkin vaatteet yms riippuu täysin säästä, sillä toisin kuin viime syksynä, Muse esiintyy ulkosalla. Olen innoissani keikasta, vaikka näin saman kiertueen keikan jo syksyllä Hartwallilla, mutta AAAA OON SILTI FILEISSÄ! (Ja taas, asiatekstiä, mutta pieni irroittelu sallittakoon?)

Suhteeni kavereihini ovat lähentyneet. Olen oikeasti tajunnut, että vaikka perhe onkin minulle kaikki kaikessa, on kavereiden seura silti korvaamatonta. Ei kavereiden kanssa käytyjä hassuja puheita ihannepojista voi korvata millään keskusteluilla vanhempien kanssa. Puhumattakaan kaikista järkyttävän hassuista jutuista, joita syntyy aina parhaan kaverini ollessa kanssani.

Neiti Kevät tulee sittenkin! Olen välillä jo menettänyt toivoni ja olen ollut varma, että nyt koittaa uusi jääkausi, mutta lämpömittari ja taivaalta iloisesti tipahtelevat vesipisarat näyttävät jo muuta. Minun tekee mieli kirjoittaa jotakin hattaraisen suloista, mieleni tekee myös valokuvata keväistä auringonpaistetta ja pukeutua keveisiin kesähepeniin. Mieleni on kerrassaan keväinen, vaikka päätäni jomottaakin.

Rakkaudella, Rosie

Ps. Dodie Smithin kirjoittama Linnanneidon Lokikirja on kerrassaan syötävän suloinen! Luin kirjan viime viikolla ja rakastuin täysin sen henkilöihin ja ympäristöön. Kannattaa lukea, jo kirjan ulkokuorikin on ihana!